Zoeken in deze blog

zondag 12 juli 2009

strijdros



Dit paardje heb ik al een hele tijd geleden gemaakt. In maart geloof ik, het kwam er alleen nooit van om het te schilderen. Dit weekeind is het uiteindelijk gelukt.

Ik heb er ineens ook 2 zwaardjes en schildjes bij gemaakt. In de schildjes en de zwaardjes zit een gat. Daarmee kunnen ze vastgemaakt worden op de rug van het paardje. Vlak achter het zadel zitten 2 stokjes waarop deze gaatjes perfect passen.

Het paardje en de wapens zijn louter van afvalhout gemaakt. De romp van het paarde komt van een dode boom die ik heb omgezaagd, een spar. Het hoofd is afkomstig van een stuk balk dat ik over had na een renovatie. De benen zijn van oude bezemstelen. De haren zijn gewoon koord.
De wieltjes heb ik uitgezaard met een klokboor. Rondom de wieltjes zit een oud lint van een rolluik. Dit verstevigt het wiel, maar zorgt ook dat het meer grip heeft, en dat het hout minder slijt.
De afbeeldingen op de schildjes zijn afkomstig van sjablonen die we gebruik heb bij de renovatie van de kinderkamers.



Geen opmerkingen: